Επιχειρώντας τη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών προσχολικής ηλικίας ο τρόπος προσέγγισης που επιλέχθηκε ήταν μέσω της αισθητικής ευαισθητοποίησης των παιδιών. Έτσι, χρησιμοποιήθηκε το θεατρικό παιχνίδι και το κουκλοθέατρο με στόχο οι καλλιτεχνικές αυτές δραστηριότητες να λειτουργήσουν ως μέσο προσέγγισης της διατροφικής γνώσης για τα παιδιά.

    Σχεδιάστηκε λοιπόν ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικής παρέμβασης, διάρκειας περίπου 90 λεπτών, που εφαρμόστηκε σε τμήματα των 20-25 παιδιών σε τρεις δημοτικούς παιδικούς σταθμούς στο Ηράκλειο Κρήτης. Η δομή του προγράμματος παρουσιάζεται αναλυτικά παρακάτω.

  • Παιχνίδι με θέμα την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής                          

    +

    Ο εμψυχωτής πριν αρχίσει τη δράση του θεατρικού παιχνιδιού, επικοινώνησε με τα παιδιά, δημιούργησε προϋποθέσεις ομάδας και εμψύχωσε τα παιδιά για την έναρξη του θεατρικούς παιχνιδιού.
    PIRAMIDA.jpg
    Για το στάδιο της ευαισθητοποίησης του θεατρικού παιχνιδιού χρησιμοποιήθηκε ένα παιχνίδι με κεντρικό άξονα την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής. Αρχικά, λοιπόν, επεξηγήθηκε από τον εμψυχωτή η πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής: ποιές ομάδες των τροφίμων περιλαμβάνονται σε κάθε επίπεδο και πόσο συχνά είναι καλό να καταναλώνονται τα τρόφιμα κάθε ομάδας. Κατόπιν, όλα τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα μουσικοχορευτικό παιχνίδι όπου κατασκεύασαν τη δικιά τους πυραμίδα. Συνολική διάρκεια 5-10 λεπτά.

  • Αφήγηση παραμυθιού

    +

    Στη συνέχεια παρουσιάστηκε στα παιδιά ένα κατάλληλα διαμορφωμένο παραμύθι που αναδείκνυε τη σύνδεση της καθημερινής διατροφής με την υγεία. Το παραμύθι που επιλέχθηκε ήταν  "Ο παππούς ο Ροδαλός", το οποίο τροποποιήθηκε από τους διατροφολόγους της επιστημονικής ομάδας με σκοπό να είναι προσαρμοσμένο και όσο το δυνατόν πιο εύστοχο στις ανάγκες του θεατρικού παιχνιδιού. Μέσα από την παραστατική περιγραφή του παραμυθιού, δόθηκαν πολλαπλά ερεθίσματα στα παιδιά. Έπειτα, κάθε παιδί παροτρύνθηκε να υποδυθεί οποιοδήποτε ρόλο από το παραμύθι με σκοπό να ξεκινήσει η δραματοποίηση του παραμυθιού από τα ίδια τα παιδιά. Συνολική διάρκεια 15-20 λεπτά.


  • Δραματοποίηση του παραμυθιού από τα παιδιά

    +

    Αφότου η εμψυχώτρια ολοκλήρωσε την αφήγηση του παραμυθιού, ακολούθησε η δραματοποίηση του παραμυθιού από τα παιδιά. Έτσι, με βάση τα όσα έζησε στα προηγούμενα στάδια το κάθε παιδί, τα παιδιά σκηνοθέτησαν εκ νέου το παραμύθι και το μετέτρεψαν, από απλή ιστορία, σε θεατρική δράση. Συνολική διάρκεια 25 λεπτά.

  • Συζήτηση για τα οφέλη και τις συνέπειες των διατροφικών συνηθειών

    +
    Τα παιδιά συζήτησαν με τον εμψυχωτή τα οφέλη και τις συνέπειες των διατροφικών συνηθειών. « Τι συμβαίνει όταν τρώμε υγιεινά, και τι όταν δεν τρώμε υγιεινά;» Δείτε ορισμένες από τις απαντήσεις των παιδιών.


  • Κουκλοθέατρο

    +

    Στο τέλος τα παιδιά παρακολούθησαν μια παράσταση κουκλοθέατρου. Για αυτόν τον σκοπό, διαμορφώθηκε ένα παραμύθι με θέμα την απόκτηση και τη διατήρηση ενός υγιούς σώματος. Μέσα από τη συγκεκριμένη παράσταση έγινε προσπάθεια να τονιστεί η σημασία της ισορροπίας και της ποικιλίας στη διατροφή, αλλά και ο σημαντικός ρόλος της φυσικής δραστηριότητας στην υγεία.
    Παρακάτω μπορείτε να δείτε την παράσταση του κουκλοθεάτρου.

  • Ζωγραφική από τα παιδιά

    +
    Αφού ολοκληρώθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τις εντυπώσεις τους με αφορμή το θεατρικό παιχνίδι και το κουκλοθέατρο. Δείτε εδώ ορισμένες από τις ζωγραφιές των παιδιών.



  • Απονομή μεταλλίων στα παιδιά

    +

    Όλα τα παιδιά έλαβαν ένα αναμνηστικό μετάλλιο για τη συμμετοχή τους, το οποίο απεικόνιζε την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής, και το χωριό της υγείας.






Παρακολουθείστε παρακάτω στο βίντεο, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διατροφή που πραγματοποιήθηκε σε παιδικούς σταθμούς του Ηρακλείου Κρήτης.



Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διατροφή - Κουκλοθέατρο.