Λαμβάνοντας υπόψη την πολυδιάστατη συμμετοχή των γονέων και των εκπαιδευτικών στις διατροφικές επιλογές, καθώς και τη διαμόρφωση του σωματικού βάρους των παιδιών, διοργανώθηκαν εκπαιδευτικά σεμινάρια για γονείς και εκπαιδευτικούς. Οι συναντήσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν απογευματινές ώρες και είχαν δύο άξονες: αρχικά την ενημέρωση των ενδιαφερομένων και, κατόπιν, συζήτηση με αυτούς.



  • Ενημέρωση μέσω παρουσιάσεων/ ομιλιών

    +

    Η ενημέρωση μέσω παρουσιάσεων/ ομιλιών περιελάμβανε τα εξής θέματα:

    Επιπολασμός, αίτια και επιπτώσεις παιδικής παχυσαρκίας
    Σημασία μεσογειακής διατροφής στην προαγωγή της υγείας και τη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους.
    Διατροφικές συστάσεις για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
    Συστάσεις για φυσική δραστηριότητα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
    Διαχείριση ιδιαίτερων διατροφικών συμπεριφορών των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

    Πατήστε εδώ για να δείτε την παρουσίαση.

  • Συζήτηση

    +

    Η συζήτηση που ακολούθησε θεωρήθηκε απαραίτητο στοιχείο της παρέμβασης στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, καθώς μέσα από την παρουσίαση δεν ήταν εφικτή η προσέγγιση όλων των πιθανών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί στην καθημερινή πρακτική τους. Με αυτό τον τρόπο η προσέγγιση γονέων και εκπαιδευτικών έγινε περισσότερο διαδραστική και πιο εξατομικευμένη.

    Ορισμένες από τις ερωτήσεις που έθεσαν οι γονείς και συζητήθηκαν ήταν οι εξής:
    «Επειδή το παιδί μου δεν κάθεται να φάει μόνο του, το ταΐζω εγώ συνέχεια. Είναι σωστό;»
    «Πότε ένα παιδί είναι παχύσαρκο;»
    «Επιτρέπεται να πούμε εμείς ως γονείς στο παιδί ότι είναι παχύσαρκο;»
    «Το παιδί μου τρώει πολύ, μπορώ να του πω ότι κινδυνεύει να πάθει βουλιμία ή ανορεξία;»
    «Το παιδί μου τρώει υγιεινές τροφές, αλλά τρώει διαρκώς κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είναι ανησυχητικό;»
    «Πόσο μπορώ να πιέσω το παιδί μου να φάει συγκεκριμένες τροφές που είναι υγιεινές, π.χ. φρούτα και λαχανικά, αλλά δεν του αρέσουν;»
    «Πώς θα πείσω το παιδί μου να ακολουθεί υγιεινό τρόπο διατροφής και άσκησης, όταν εγώ δεν το κάνω;»
    «Το παιδί μου δεν κάθεται να φάει το μεσημεριανό, και μετά από λίγο πεινάει και ζητάει να φάει οτιδήποτε άλλο. Τι μπορώ να κάνω;»
    «Πώς μπορώ να κατευθύνω το παιδί να κάνει ένα συγκεκριμένο άθλημα που αρέσει σε εμένα;»
    «Ποια είναι η σωστή ηλικία για να ξεκινήσει το παιδί μου να ασχολείται με κάποιο ομαδικό άθλημα, π.χ. μπάσκετ, ποδόσφαιρο, κλπ.;»
    «Η κατανάλωση σοκολάτας σχετίζεται με 'υπερένταση' και αυξημένη 'κινητικότητα' στα παιδιά;»

    «Κάποια παιδιά αρνούνται να φάνε στον παιδικό σταθμό και χρησιμοποιούμε ως εκπαιδευτικοί διάφορους τρόπους ενίσχυσης (π.χ. αν φας το φαγητό σου, θα σου δώσω γλυκό μετά). Είναι σωστός αυτός ο χειρισμός;»